Met de juiste combinatie en correcte uitvoering van de diverse SEO technieken kun je het bezoekersaantal naar je website flink verhogen. Zowel het opzetten van een campagne als het behouden van de resultaten is echter lang niet zo makkelijk als het lijkt. Daarom schakelen veel ondernemers voor hun SEO campagne een zoekmachine marketing bureau in. Daar zijn ze namelijk gespecialiseerd in zoekmachineoptimalisatie en kunnen ze je precies vertellen wat er voor nodig is om te groeien. Liever eerst zelf aan de slag? Doe dan je voordeel met de tips in dit artikel!

 

De basis van je SEO campagne: je website

Het spreekt voor zich dat je zonder goede website niet zo ver komt. Niet alleen omdat je dan niet online aanwezig bent (en dat is tegenwoordig wel een vereiste), maar ook een SEO campagne zal weinig nut hebben zonder een kwalitatief goede website. Daarmee bedoelen we een website die technisch gezien goed in elkaar zit. Er moet een duidelijke structuur aanwezig zijn zodat informatie gemakkelijk te vinden is, de website moet snel laden, je moet voldoende call-to-actionknoppen hebben en uiteraard moet de website voorzien zijn van een SSL-certificaat. Daarmee toon je aan dat hij veilig is voor de gebruiker. Dit is dus de basis voor je SEO campagne, en van daaruit ga je naar de andere aspecten kijken die bij zoekmachineoptimalisatie komen kijken.

 

Creëer sterke content

Als het technische gedeelte van je website er goed uitziet, is het tijd om content te gaan creëren. Deze content moet je maken met twee dingen in gedachten, namelijk dat jouw bezoekers het prettig vinden om te zien/lezen, maar ook dat Google precies snapt wat je ermee bedoelt en wat je te bieden hebt. Daarom is het belangrijk dat je precies de juiste zoektermen verwerkt in je teksten en de Alt-tag van je afbeeldingen. Zo vertel je zoekmachines immers wat er op jouw website te vinden valt, waardoor ze precies weten bij welke zoekopdrachten ze de link naar jouw site moeten tonen. Als je niet weet welke zoektermen daarbij het meest relevant zijn kun je ervoor kiezen een zoekmachine marketing bureau een zoekwoordenonderzoek uit te laten voeren. Dit kan je veel waardevolle informatie opleveren, waarop je je SEO campagne vervolgens kunt baseren.

 

Verhoog de autoriteit van je website

Elke website heeft een bepaalde waarde, die uitgedrukt wordt in de zogeheten domain authority. Dit getal tussen de 0 en 100 geeft in feite aan hoe populair of waardevol jouw website en content zijn. Hoe meer andere websites naar jou linken, hoe hoger de autoriteit van jouw website en hoe hoger je in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google zult staan. Dit geldt echter alleen voor kwalitatief goede links, oftewel van websites die zelf een niet al te lage autoriteit hebben. Linkbuilding moet dus een belangrijk onderdeel uitmaken van je SEO strategie, want zonder je domain authority te verhogen kom je helaas niet ver en zul je (i.i.g. via zoekmachines) geen bezoekers trekken.